לסיפור מאלה כל המאמרים

בליינד דייט - המדריך המלא


כותב: ישי דהן

בליינד דייט או בשמה העברי " פגישה עיוורת" הפכה מאז פריחת אתרי ההכרויות באינטרנט לתופעה מוכרת לכל אחד ואחת. כמובן שכיום בעידן המצלמות הדיגיטליות, הפגישות העיוורות, לא ממש עיוורות, אלא מלווות בהחלפת תמונות במייל או דרך התמונות ברשתות החברתיות, אך עדיין החששות, המבוכה, ההכנות, הלחץ והתחושות נשארו.

לפגישות הללו אין איזה מתכון מנצח, שההתנהלות לפיו, תוביל אתכם בבטחה ובחיוך אל הדייט השני.

אבל התנהלות נכונה וקצת הכנה מראש, אתם תגדילו את הסיכויים לדייט נוסף, ולצמצום כמות הדייטים הכושלים.

מטרת הדייט הראשון היא לראות ולהרגיש בכימיה הבסיסית והאם ייתכן מפגש נוסף מעבר לדייט הראשון, לכן לא צריך לשריין 4 שעות, אלא אפשר להסתפק בפגישה קצרה ועניינית שמשאירה טעם של עוד להמשך.

מומלץ לא למשוך את הזמן עד לפגישה הראשונה יותר מדי זמן לאחר שמכירים, אלא להפגש אחרי מספר שיחות טלפון. לעיתים אנשים מושכים את הפגישה שבוע ושבועיים, ובנתיים נקשרים לצד השני ומפתחים ציפיות...וואז האכזבה מרה יותר וקשה יותר...

אז מקשקשים בטלפון..נחמד ונעים...ומחליטים להפגש...מנתק את השיחה ואז מתחילות החששות...על מה נדבר? איפה נקבע? מה יהיה?

אם אתם חוששים מאותן "שתיקות מביכות" שמזכירות יותר ראיון עבודה מאשר דייט רומנטי יש כמה דברים שכדאי כבר להכין מראש:

·על עצמי – להכין מראש את הנושאים והדברים אותם הייתי רוצה לספר על עצמי, רצוי נושאים קלילים וכייפים, שגם קל לך וכייף לך לדבר עליהם, למשל טיול כייפי שעשית בחו"ל, סרט טוב שראית, אוכל שאתה אוהב וכד'.

רצוי לא להכנס לסיפורים על חוויות מאתרי הכרויות, דייטים , אקסים ואקסיות. אם כבר החלטתם כן לדבר על הנושאים הללו, המנעו כמובן מהשוואות.

·על בן הזוג - מה חשוב לי לדעת על הצד השני? מה מעניין אותי? מה מסקרן אותי? אפשר להכין בראש כמה שאלות ולשלוף אותם במהלך הדייט. לא צריך לחשוש שזה דבילי להכין מראש ולצפות לספונטניות. סה"כ במהלך הדייט שני בני הזוג נמצאים בשיחה תחת לחץ מסויים, לא כמו זוג שמכיר זה מכבר.

·נושאים לשיחה – כמו שכתבתי קודם, בדייט כולם נמצאים בלחץ, ולא תמיד "אתה הוא אתה". אתה יכול להיות הטיפוס הכי מעניין ומצחיק שיש, אבל במהלך דייט לשתוק כמו דג, בגלל הלחץ בו אתה נתון. לכן חשוב גם לחשוב מראש על נושאים שמראש לא יכניסו אתכם לשתיקות המביכות.

אז לאן יוצאים בדייט הראשון?

המטרה של הדייט הראשון היא כאמור להרגיש את הכימיה והאם יהיה דייט נוסף. לכן חשובים מספר דברים במיקום הדייט. הדבר החשוב ביותר הוא הביטחון האישי. אדם יכול להשמע הכי מקסים, עדין ומתחשב בשיחת טלפון, אך במציאות הוא יכול להיות שונה לחלוטין. ממש מיסטר ג'קיל ומיסטר הייד. חשוב לקבוע במקום ציבורי, מואר, לעדכן חבר או חברה על הדייט ועל מיקומו הכללי, ואפילו לבקש מהם לצלצל אחרי חצי שעה, רק לוודא שהכל תקין.

מצד שני, צריך לדאוג שהמקום לא יהיה המוני מדי, שאפשר יהיה לנהל שיחה רגועה בנחת, עם יכולת הקשבה מלאה וללא הסחות דעת מיותרות. כמובן שאת המיקום צריך לבחור יחד, כדי ששני בני הזוג ירגישו במקום בנוח. אז לאן יוצאים?

·דייט בחוף הים – המקום המושלם לדייט, אווירה מצויינת, לא מבודד מדי, לא המוני מדי, רומנטי אבל לא מחייב, אפשר סתם לטייל לאורך החוף, אפשר לשבת ולהתסכל על הגלים, ואפשר גם להפתיע ולשלוף שמיכה, אבטיח ובקבוק יין.  

·דייט בבית קפה / פאב  - קצת רישמי, אבל אחרי שעוברים את המבוכה הראשונית, אז דייט שכזה מתגלה כמאוד נוח, נעים ומשרת את המטרה. מי משלם? בתקופה שהיו יוצאים לדייט פעם בחצי שנה (במקרה הטוב) נהוג היה שהגבר משלם, אבל היום שיוצאים לכל כך הרבה דייטים, אז נהוג שמתחלקים חצי חצי. כמובן שאם הגבר בוחר להיות ג'נטלמן ולשלם הכל...מה טוב. ...

·דייט בדיסקוטק – לא מומלץ בכלל, אין אפשרות להתרכז אחד בשני, רועש מדי, המוני מדי.

·דייט בקולנוע – דייט שכזה מונע ממכם לשבת ולשוחח ולהכיר אחד את השני, מצד שני הוא מאפשר לכם לשבור את הקרח בקלילות ובלי מחוייבות. כדי לא לפספס את שלב ההכרות, מומלץ אח"כ לשבת בבית קפה או סתם לטייל וללקלק גלידה. אגב, אם אתם מתלבטים גם לאיזה סרט ללכת..לכו על קומדיה..אין כמו צחוק משחרר כדי להתחיל קשר ברגל ימין.

·דייט עם חברים / דאבל דייט – לאמיצים שבינינו,  אין מתכון מנצח לדייט שכזה, הרבה יותר קשה לצפות שארבעה אנשים ייצאו מרוצים מדייט אחד...מה גם שבמידה ולאחד מהצדדים לא בא להמשיך הלאה...קשה מאוד לחתוך...

מה לובשים לדייט ראשון?

מקווה שאפילו לא צריך להזכיר לכם מקלחת טובה לפני הדייט, צחצוח שיניים (מבאס לסיים דייט מושלם בנשיקה בטעם עמבה), דאודורנט ובושם טוב.

תתלבשו יפה, לא חגיגי מדי, לא צבעוני מדי, משהו שיהיה מספיק נוח כמובן, תוודאו שאין כתמים על הבגדים. לפעמים קטן אחד קטן על חולצה יכול לחרוץ את דינו של הדייט. אם את מתכוונת להגיע עם מחשוף נדיב מדי, אל תתפלאי אם הוא יפרש את זה לא נכון.

זהו, דיברתם בטלפון, קבעתם, התכוננתם, התקלחתם והתלבשתם. זה היה החלק הקל.

עכשיו גם צריך לצאת לבליינד דייט..... איך עוברים את זה בשלום?

הכי חשוב להגיע לא מקובעים וללא ציפיות גבוהות ומוגדרות, ללא חששות, ועם הידיעה שהמטרה היא להנות.

זיכרו שהצד השני נבוך לא פחות מכם, וגם עבורו הסיטואציה לא טבעית. שדרו ביטחון עצמי (לא מופרז), תהיו קלילים, תזרמו, גם אם יש קצת שתיקות מביכות מדי פעם אל תתרגשו מהן יותר מדי, זה טבעי, וזה לא אומר שאם יש קצת שתיקות בדייט הראשון שזה מה שיקרה גם בדייטים שאחריו.

אל תדברו יותר מדי על העבודה שלכם , אל תחפרו, ונסו שהשיחה תהיה דיאלוג ולא מונולוג או במילים אחרות תנו גם לצד השני לדבר, לשאול, לספר ולהגיב,שימו לב לשפת הגוף שלכם ולמה שאתם משדרים, וכמובן שימו לב לשפת הגוף של הצד השני .

אם היה לכם נעים וכייף ואתם רוצים להמשיך ולהפגש, אימרו זאת לצד השני, אל תחששו מלקבל "לא" כתשובה. לפעמים בגלל הססנות או חששות כאלו, קשר פוטנציאלי אמיתי יכול להתפספס. תגידו מה שאתם חושבים.

גם אם לא היה מוצלח, אפשר להגיד יפה שלום ולהגיד שזה לא מתאים. זה בסדר וזה תקין. זה הרבה יותר בוגר ורציני מאשר לשלוח איזה מיסרון פרידה או למשחקי מחבואים של ילדים קטנים. תחסכו מעצמכם "גלגלי הצלה" בצורת טלפונים בהולים באמצע הדייט שמחייבים אתכם לצאת. זה מעליב וזה ילדותי. אם לא מתאים לכם, פשוט אימרו זאת.אנשים ייתיחסו אליכם בכבוד רב יותר ויעריכו אתכם .

כל מה שנשאר הוא לאחל לכם בהצלחה.

ואם בכל זאת הדייט לא היה משהו ואתם שוב פנויים...באתר ההכרויות הזה אולי מחכה לכם האהבה החדשה

http://www.reader.co.il/article/82250/בליינד-דייט-המדריך-המלא

קרדיט המחבר

ישי דהן - מנהל אתר ההכרויות והפנאי לפנויים ופנויות . באתר תוכלו להנות ממגוון רחב של אלפי פנויים ופנויות בני כל הגילאים ומכל רחבי הארץ המחפשים אהבה וקשר רציני.לקבל מידע על אתרי ההכרויות השונים, על אירועים ופעילויות לפנויים ופנויות כגון טיולים,נופשונים,מסיבות,סדנאות והרצאות וכן לקרוא עוד עשרות מאמרים בתחום ההכרויות, האהבה, הזוגיות.

 
דף הבית  |  הכרויות כללי  |  הכרויות סטודנטים  |  הכרויות נוער  |  הכרויות אקדמאים  |  הכרויות לדתיים  |  הכרויות בחינם  |  הכרויות 50+  |  ספיד דייטינג  |  הכרויות לסביות  |  הכרויות גייז  |  הכרויות נכים  |  יעוץ וסדנאות  |  מאמרים וטיפים