לסיפור מאלה כל המאמרים

שימוש אישי באתרי היכרויות על פי הגיונות הפרסום


כותב: אוהד שטרן

במאמר שפרסמתי באתר זה הצבעתי על הכשלים המכוונים אשר מציב אתר היכרויות בתשלום בדרכם
של מנוייו למציאת בני זוג, כדי להשאירם כמנויים משך זמן ארוך כמה שיותר.
במאמר הבא אדון בדרכים אותן אני, כעוסק בפרסום, מציע למשתמשי אתרי ההיכרויות כדי לעשות בדיוק
ההיפך, היינו לנצח את השיטה ולמצוא את משאת נפשם במהירות האפשרית.

במאמרי זה אתייחס למשתמש אתר ההיכרויות כאל מוצר אשר אני מבקש למכור, לכל דבר ועניין.

א.  כמו שאין מפרסמים מוצר באפס מחשבה על קונספט, מיצוי רעיוני של תכונה מוצרית תוך ויתור על איכויות  (הגדרה פרטית שלי), הרי שטעות נפוצה של כמעט כל המשתמשים היא שהם מנסים להבליט
בתיאור הכללי מספר רב של איכויות במקום לבחור ולהתמקד באחת.
ובפשטות, כשאני בא לפרסם מכונית בטוחה, מהירה, וזולה אבחר יתרון אחד ואלך אתו בפרסום כיוון
שזו הדרך היעילה ביותר להיתפס במוחם של האנשים.
אותו דבר נעשה בסעיף ה"תיאור הכללי", באתר ההיכרויות.
במקום לדבר הן על תחביבינו, מקום העבודה שלנו, חברינו והכלב שלנו, נבחר אחד, אכן אחד ורק אחד
מכל אלה ונקדיש את הכל לו. נעמיק ונכתוב רק עליו.
ההיגיון שלנו זועק נגד זה, אנחנו מרגישים כי אנו מחמיצים עצמנו, אבל למעשה באופן כזה נבליט ונתמקד ביתרון הגדול ביותר שלנו, בצורה נדירה, בולטת, תפיסה ומעניינת.
נסו זאת ותבחינו מיד כמה שונה ומעניין יהפוך כרטיסכם.

ב. אותו הדבר נעשה בתיאורו של בן הזוג. נבחר תכונה אחת, שהיא החשובה לנו מכל בבן זוג ועליה נקפיד ונפרט לעומק, כדי שבני זוג בעלי אותה התכונה יידעו להגיע אלינו בוודאות.

ג. כשאנחנו ניגשים לכתוב את שני הטקסטים מסעיפים א' וב' , ננהג כקופירייטרים מנוסים. מה זאת אומרת?.  נאמוד ונעריך את מהו מקורי ומה לא שאנו רוצים לכתוב, נחפש את המקורי ביותר בנוגע לקונספט אותו בחרנו, אבל נקפיד כי לא! יהיה מקורי מידי באופן אשר לא יובן או ירתיע.
זאת אומרת, שאם בחרתי לכתוב ולפרט על מקום עבודתי, שם אני קונדיטור או איש מחשבים מרתק,
אכתוב, לדוגמא, כי אני מתמחה במאפים במילויים שילדים מתים עליהם, כדי להראות אבהי, יצירתי,
מתפרנס ומגניב, או שאני מתכנן להנאתי מיני שעשועי מחשב, אבל לא אכתוב שהמאפיה שלי נמצאת בשכונת פשע או שאני למעשה בונה אתרים פורנוגרפיים.
תהיו הכי מקוריים שאתם יכולים, אבל בהתאמה לקהל היעד, הן המקוריות חשובה מאד והן לא להרתיע,
כמובן.

ד. תמונה כזו עדיפה בהרבה עדיף לבחור ולהשקיע בתמונה אחת מוקפדת, בהירה ואיכותית, מאשר לפרסם ארבע תמונות אשר כל אחת מהן מסתירה משהו.  אבל זו רק ההתחלה, כיוון שכאשר אנחנו
כמפרסמים בוחרים תמונה למוצר שלנו, על התמונה לשרת את הקונספט אשר בחרנו בו קודם.
זאת אומרת, שאם אני קונדיטור מגניב, התמונה שלי תהיה של קונדיטור מגניב, לא שלי רוכב על אופניים
ולא שלי עושה יוגה, זו הדרך הטובה ביותר למשוך ולהיקלט, גם למשוך ולהיקלט על ידי בני הזוג
בהם אנחנו מעוניינים.
קונספט הוא מיקוד, מיקוד ומיקוד, ולא תאמינו כמה פשטות ומיקוד אלו ישרתו אתכם.

ה. בנוגע לסעיפים קטנים שיש למלא, נוסח "הדייט המושלם", "מערכת היחסים המושלמת", "מהם החיים המושלמים בעינייך", וכל אותן שאלות שאתרי היכרויות אוהבים להציג, הינה הטיפ המושלם:
כשאני כותב טקסט שיווקי אני לא מדבר על תועלות המוצר, אלא על התועלת שלו לאדם שקונה אותו.
על פי המשפט הידוע בעולם ממנו אני בא," אני לא מוכר לאדם את המקדחה אלא את החור בקיר".
הדייט המושלם לאדם שקורא את התשובה שלכם, הוא זה שיביא לו!, את מירב התועלת, לא לכם
לכן, תשובות כמו, "יצאתי עם חיוך מאוזן עד אוזן", לא מביאות תוצאה.
"את יצאת עם חיוך מאוזן עד אוזן ואני הבטחתי לצלצל", לא סתם נשמע הרבה יותר טוב, אלא גם כי המסר נכון הרבה יותר. התועלת שלך, את חייכת,  אני הבטחתי לך לצלצל. שימו לב כי מצד אחד
לא היינו רגשיים, אבל בו בזמן שבו שמרנו את העניינים בידינו, עדיין העברנו מסר של רווח לצרכן,
בן הזוג המיועד שלנו לדייט.
כמובן מאליו, שגם בסעיפים אלה יש להיות מקוריים כמה שניתן, בגבולות של לא להרתיע, ממש כמו במילוי השאלות הכלליות.

ו.  עצה זו היא בעצם עצה מסכמת של המהלך השיווקי:
אל תהיו רגשיים בעת מילוי הכרטיס באתר, אלא אם כן אתם מעריכים כי הדבר יביא לכם תועלת. אין רגש בפרסום והכרטיס שלכם באתר היכרויות הוא פרסום בלבד. המטרה שלכם היא להשיג את בן הזוג הנחשק וזה מהלך אסטרטגי מן המעלה הראשונה אשר אם לא יהיה מנווט ומכוון באופן הנבון, המתועל והקר ביותר, סיכוייו להצליח קטנים משמעותי.

ז. עכשיו יש לנו כרטיס המשרת את מטרתו, אבל אנחנו מעוניינים להשתמש באתר, דווקא כי למצוא בן או בת זוג.
האתר מקשה עלינו זאת, אבל הינה עצה אשר תועיל לכם.
חפשו בכרטיסים קונספט. למה?.
כי לא לכל האנשים יש אג'נדה ברורה, מטרה בחיים או כיוון מעניין, לכל הפחות, אבל ישנם בני זוג פוטנציאלים כאלה אשר לא קראו עצות אלה, וכתבו על עצמם באופן רע או משעמם למרות שהם עצמם
ראויים בהחלט.
לכן, חפשו אתם את הקונספט ואם לא מצאתם, עצתי היא לדלג או לוותר, אלא אם כן אתם רוצים סטוץ.

ח. שגעו את מערכת החיפוש של האתר באופן לא הגיוני.
מה זאת אומרת?.
בהצגת תוצאות החיפוש על פי סדר כרונולוגי של המשתמשים האחרונים אשר בקרו באתר נוצר פקק
תנועה של משתמשים לא אטרקטיביים ומכורים לאתר, אשר מבקרים בו יומם ולילה וחוסמים את הגישה
אל משתמשים אחרים, אטרקטיביים יותר, אשר מבקרים בו רק לעיתים רחוקות.
לכן, כדי למצוא משתמשים "נדירים", עלינו לחתוך בחיפוש באופן נדיר.
כדי להשיג לכם מוצר ייחודי לארוחה מעניינת, היינו חיי זוגיות איכותיים, חתכו את החיפוש על "בחורה
מעשנת בגובה 161 עם עיניים ירוקות ותואר שני מאזור הדרום" .
אל תפלו בפח של חיפושים שגרתיים אשר יביאו אתכם תמיד אל אותם בני זוג.

ט. אל תתפתו לתמונה כמו אלא קראו את האותיות הקטנות. בתמונה אפשר להראות כל דבר והכלל הבלתי כתוב באתרי היכרויות הוא שבמספרים אסור לשקר אבל בתמונות שקר הוא דבר הרבה יותר מורכב וגמיש.
בחורה יפה ובעלת גזרה שתמצא חן בעינכם עלולה להיראות הפוך בתמונה, לטוב ולרע, במספרים לא.

לסיום מאמרי ברצוני לציין כי עצות אלה נוסו כבר והצלחתן הייתה רבה, הרבה יותר, אפילו משפרסומאי מנוסה כמוני עשוי היה לשער.
כוחם של התכנון המדויק והקר והמחשבה הקונספטואלית עצומים בעולם ההיכרויות.

http://www.reader.co.il/article/93945/שימוש-אישי-באתרי-היכרויות-על-פי-הגיונות-הפרסום

קרדיט המחבר

אוהד שטרן, קופירייטר ויועץ פרסומי

 
דף הבית  |  הכרויות כללי  |  הכרויות סטודנטים  |  הכרויות נוער  |  הכרויות אקדמאים  |  הכרויות לדתיים  |  הכרויות בחינם  |  הכרויות 50+  |  ספיד דייטינג  |  הכרויות לסביות  |  הכרויות גייז  |  הכרויות נכים  |  יעוץ וסדנאות  |  מאמרים וטיפים