לסיפור מאלה כל המאמרים

זוגיות בראי הזמן


מאת חייה כהן

בס"ד


הדרך לחופה..... / זוגיות בראי הזמן


בתחילת הדרך הכל נראה ורוד. קסם הקשרים החדשים, ההתנסות המופלאה בהכרות עם אנשים חדשים מזמנת לכם התרגשות לקראת היום המיוחל. אולם מי שהתמהמה עשוי לגלות עם הזמן כיצד נוקפים להם שבועות, חודשים ואף שנים. עם הזמן מתחילות להופיע אכזבות, תסכולים ואם זה לא מספיק גם הסביבה לא מקלה על ההתמודדות. הורים מודאגים, חברים שמתחתנים בזה אחר זו והחיים בעידן המודרני יוצרת רוח גבית מתעתעת.


החיים המודרניים יוצרים תעתוע שכל דבר בחיים צריך להיות מהר ועכשיו, ואם אפשר אפילו מראש. אין שנייה מנוחה . אם זה לא זה , חייבים למהר הלאה לשעוט קדימה לעבר הדייט הבא... השם הבא... התמונה הבאה...


סגנון החיים המערבי עלול לחשוף אותנו לתרבות פנאי נמוכה. יש להכיר בעובדה שאנו חיים במדינת ישראל המאופיינת בסגנון מערבי מובהק - הקצב המהיר , החידושים הטכנולוגיים יוצרים סביבת חיים משתנה, הכל נגיש - לחיצת כפתור מהירה מנגישה עבורנו הכל. אווירת האינסטנט התזזיתית. הכל זמני , הכל חולף, הכל יעיל, הכל זריז, שפע מותרות, שפע מוצרים, שפע חלופות, שפע חידושים - שפע ממכר.


אתם פוגשים הרבה פרצופים, (פייסבוק, אינסטגרם, אינטרנט...) עם קבלת הצעה להכיר בחור/ה שאלו את עצמכם האם את מרביתם הותרתם על צג המחשב ? כמה מהן הגיעו לכדי דייט ? בעידן השפע מקדישים מעט מאוד לכל הצעה. ולאינסטינקטים שלכם אין זמן לפעול.


אחד האתגרים הקשים בבניית זוגיות הוא היכולת לפתח ולהעמיק את הקשר הרגשי בין בני זוג. "רוח הזמן" משפיעה גם על יכולתנו לבנות זוגיות, התפאורה החיצונית משפיעה על החלטותינו או על רף הציפיות בבחירת בני זוג, האם אנו בשליטה או שאנו מושפעים ?


השאיפה צריכה להיות מכוונת מטרה, חידוד הצורך בבניית קשר זוגי תהיה אבן דרך משמעותית לזוגיות . בבואכם לבחון הצעה שקיבלתם נסו פשוט ליהנות מההכרות. אל תצפו לשלמות אף אחד לא מושלם. היו ריאליים אף אדם לא יענה לכל הציפיות שלכם, גם לא לרובן. במקום להתמקד בכל מיני שאיפות ורצונות שלכם מהדייט הצפוי, נסו להתמקד במה שיש לדייט שלכם להציע ולברר אם מה שיש לו להציע - עשוי להתאים לקשר זוגי ומוצלח וליצירת עתיד משותף ביחד. ההכרות הנה תהליך של לימוד הדדי למען התהוות של עתיד משותף. המוכנות להיות מוכר, והיכולת להכיר את בן הזוג שמולנו. יכולת האזנה, ויכולת הכלה לקראת קשר מיטבי ומאושר, בתקווה לזוגיות פורייה שתוביל לכדי חברות אמת ואהבה בלב ובנפש.


במידה והגעתם לפגישה וסברתם שזה ממש לא זה ,לא נורא. צריך להשתדל לזרום ולאמץ לעצמנו דרך חשיבה חיובית כדי לא להישחק או להתעייף מעולם הדייטים, שהוא בעצם חיפוש גדול וארוך, שעשוי להיות מתיש. לכן נסו לא לפתח ציפיות גבוהות מדי .


הפגישה הראשונה תפקידה לבחון היתכנות זוגית הדדית: האם החיצוניות אינה דוחה (די שלא תדחה), האם הנושאים שהועלו מושכים את לבכם, כלומר האם תוכן הדברים מעניינים אתכם, טון הדיבור וצורת ההתבטאות נשאה חן?


בואו בשמחה לפגישה, אנשים שמחים מפיצים סביבם אנרגיות חיוביות באדוות הולכות וגדלות, המשפיעות על התהוות קשר עתידי. לפעמים אנחנו מלחיצים את עצמנו יותר מכל גורם חיצוני אחר. הניחו רגע בצד את הציפיות, ופנו זמן לבילוי ספונטני. יש בכך תועלת משמעותית ליצירת הזדמנות לזוגיות שלכם. למדו את עצמכם לחשוב בצורה חיובית ומעצימה.


כאשר את מצפה לטלפון מהבחור זכרי לעיתים הבחור "מת מפחד" , והטלפון הראשון מלווה בהתרגשות, גם אם לא ניכרת. לכן נסי להיות חביבה ומפרגנת על מנת להפיג את המתח משני הצדדים - בשיחה ראשונה. אל תהססו לפרגן האחד לשנייה מילה טובה שווה המון ומותירה רושם חיובי כבר מההתחלה והלאה. גם אם נוכחתם שזה לא מתאים רושם חיובי עשוי להוביל אתכם להמליץ ולהכיר את הבחור/ה לחבריכם הרווקים/ות. תקשורת חיובית תהיה תמיד מועילה.


בבואכם לפגישה נסו להכין מראש נושאים לשיחה, רגעי שתיקה בפגישה עשויות להעיב. עשר שניות של שתיקה נדמות כנצח. יחד עם זאת אפשרו לצד השני להתבטא. יכולת הקשבה , לעתים חשובה אף יותר מיכולות ורבליות שנונות. זכרו מונולוג עשוי לעצבן ואילו שיחה הדדית תהיה נעימה לשני בני הזוג.


עשו כל מאמץ לשוחח - אבל באמת לשוחח - על נושאים קרובים ללבכם ולא לשכוח לשים לב לנושאים הקרובים ללב בן הזוג שבחברתכם.


אל תתעלמו גם מהפן החיצוני. מקובל לחשוב שתדמית ושיווק מיועדים רק לסלבריטאים, מפורסמים, או כאלה המצויים באור הזרקורים. חשוב שתכירו במציאות, לפיה לכל אחד ואחת מאתנו, תדמית ומיתוג שאנו עצמנו אחראים לה. לא ניתן לבטל את ערכו של היופי. נשיאת חן מהווה נדבך בלתי נפרד ביצירת קשר זוגי. לכן לפני יציאה לדייט חשוב להעיף עוד מבט במראה ולבדוק אם זו הדמות שהצד השני מצפה לפגוש. האם התלבשת כמו יובל המבולבל או כמו מי שאמור לכבוש יעד חשוב בחיים? האם בחורה התלבשה כאילו היא עדיין תלמידת אולפנא או שמא היטיבה להקדיש תשומת לב להופעה החיצונית תוך טיפוח החן הטבעי ולבוש שיהלום את המהלך השיווקי שכל דייט חובק בחובו.


בתום הפגישה הראשונה בחנו בחיוב קיומה של פגישה שנייה. כלומר אם אין סיבה לומר "לא" - זו סיבה טובה להמשיך. גם אם חשבתם שהפגישה הייתה "פרווה" , זה בסדר. בפגישה ראשונה עדיין לא אוחזים בעומק, המגמה היא לבדוק אם נחמד לכם ביחד, אם אתם זורמים ומצאתם נושאים ותחומי עניין משותפים - התקדמו לפגישה נוספת.


נסו לא לחרוץ דין מתוך פזיזות, בין הפגישה הראשונה לשנייה יכולים לחול שינויים לכאן ולכאן. לא למהר לפסול, נסו לא להיסחף בשיטות מקובלות, המאיצות לשעוט קדימה - לעבור הלאה... מאידך גם לא להתלהב יתר על המידה - לעיתים כבר בשיחת טלפון מקדמית אנו נוסקים על כנפי הדמיון : - הוא נשמע נפלא בטלפון, היא בדיוק הטעם שלי ע"פ התמונה שלה ו... הופ ! אתם נותנים דרור לדמיון וכבר צועדים מחובקים ומאושרים לעבר השקיעה הרומנטית לעתיד ורוד... וכל זאת עוד בטרם נפגשתם.


שימו לב, אין זוג מתאים, יש זוג מותאם. שכל אחד מתאים את עצמו לשני, הציפייה מדייט ראשון צריכה להיות ריאלית. די בכך שיהיה נעים ומעניין ביחד.


ועוד טיפ קטן - במידה וקבעתם דייט נוסף, נסו לחשוב על פגישה במקום שייצור עבורכם אווירה יותר מזמינה וקלילה . "דייטבע" עשוי לתרום לפתיחות והעמקת הקשר. שימו לב: פגישה בקניון סואן מלווה באינספור מסיחי דעת. ופגישה בבית קפה מחייבת אתכם לשבת האחד מול השנייה תוך קשר עין תמידי המחייב נושא שיחה שיקלע לתחום עניין הדדי.


מאידך, הזמנה ל"דייטבע" עשוי לפתוח עבורכם צוהר להיכרות מרעננת ולגלות את העוצמה של טיול קליל ככלי לבניית קשר. גלו ביחד את האנרגיות הקסומות הטמונות במרחבים.
חפשו מקום קסום ולא שגרתי עם אווירה מרעננת ומיטיבה שתוסיף נופך מיוחד לשני בני הזוג. בחרו מקום אטרקטיבי בתוך העיר ובקרבת בית קפה כשר ונחמד. הרי לא תרצו בסופו של דבר שהבחורה תחשוב שהצעתם "דייטבע" כדי לעשות לה איזה טירונות קלה, או בגלל שהתקמצנתם על כוס קפה...


בילוי בטבע יכול לגרום לכם לחוש מלאי אנרגיה, ערניים - ופשוט שמחים. האוויר הצח, אור השמש / אור הלבנה והכוכבים, או הנוף הירוק הנשקף יעשו את העבודה.


יהי רצון שהקב"ה יזמין לכם במהרה את זיווגכם במהירות ובשמחה. והוא יתברך יעניק לכל אחת ואחד מכם את הכלים לבנות בית הראוי לשמו. להשלים ולהגשים את ייעודכם לקבל חיים ולתת חיים.

חייה כהן - פעילה בהתנדבות במעורבות חברתית במס' עמותות.

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים.

 
דף הבית  |  הכרויות כללי  |  הכרויות סטודנטים  |  הכרויות נוער  |  הכרויות אקדמאים  |  הכרויות לדתיים  |  הכרויות בחינם  |  הכרויות 50+  |  ספיד דייטינג  |  הכרויות לסביות  |  הכרויות גייז  |  הכרויות נכים  |  יעוץ וסדנאות  |  מאמרים וטיפים