לסיפור מאלה כל המאמרים

האם אירועי ספיד דייט הם פתרון לבעיית הרווקות המאוחרת


מאת ראובן שוורצמן

תופעת הרווקות המאוחרת זכתה להגדרות ולאפיונים שונים בעשורים האחרונים, והיא מאפיין בולט של העולם המערבי המודרני. ללא ספק אין מקום לומר שמדובר בתופעה שלילית בעיקרה, אך יש לה גם השפעות שנתפשות כשליליות בעיני רבים – ובעיקר חוסר ההצלחה להקים משפחה של אחוז הולך וגובר של האוכלוסייה.

אם בעבר בני אדם נהגו להתחתן ולהקים משפחה בגילאים צעירים יחסית – סביב גיל ה-20 ואף פחות מכך, הרי שכיום אין זה נדיר למצוא גברים ונשים בגילאי ה-30 ויותר, שאינם נמצאים אפילו בתהליך לקראת הקמת משפחה.

כאמור, לא עבור כולם מדובר בפן שלילי, אך מנגד ישנם גם רבים שמעוניינים להינשא ולהקים משפחה – אך אינם מצליחים למצוא בן או בת זוג מתאימים.

במאמר זה נדון מעט בגורמים לתופעת הרווקות המואחרת, ונציג את תחום הספיד דייטינג  כפתרון אפשרי שהומצא כדי לתת מענה לבעיות השונות שנובעות מהתופעה.


ניכור וריחוק

בחברה המודרנת אנו חיים בערים גדולות וצפופות, כשמליוני אנשים נמצאים סביבנו וחולפים על פנינו מדי יום. לכאורה, הרבה יותר קל להכיר כשיש יותר אופציות סביבנו – אך מה שקורה בפועל הוא ההיפך.

העולם המודרני מוליד דווקא ניכור וריחוק בין בני אדם, שחיים בקבוצות קטנות יותר מבעבר וללא קהילה מגובשת שעוטפת אותם.

בנוסף לכך, היום מקובל מאוד שצעירים עוזבים את בית הוריהם ועוברים לגור בנפרד, לרוב גם בעיר אחרת, כך שכל מסגרת חברתית שקשורה למקום המגורים – פשוט מתנתקת.

הניכור וריחוק בין בני אדם, והחוסר במסגרות חברתיות מגובשות – זהו אחד הגורמים שמיוחסים לקושי שלנו להכיר בני זוג פוטנציאליים ולבנות זוגיות.

אלא שזהו לא הגורם היחיד.


סדר עדיפיות שונה

בעבר, בני אדם ראו בהקמת משפחה וחתונה מעין "יעד עליון", שאי אפשר להתחיל את החיים המבוגרים בלעדיו.

לעומת זאת, היום המצב הוא הפוך – אנחנו קודם כל מנסים לבסס קריירה, מקצוע, הכנסה, לטייל ולבלות – ורק אחר כך מתפנים להקמת משפחה.

כלומר, יש כאן סדר עדיפויות שהשתנה, והחשיבות של הקמת משפחה, לפחות בגילאים צעירים, ירדה משמעותית. לכן, כמו בכל דבר בחיים, כשסדר העדיפויות יורד, גם סיכויי ההצלחה שלנו פוחתים.


נזכרים בגיל מאוחר

כפי שראינו לעיל, ניתן לדבר על שני גורמים מרכזיים לתופעת הרווקות המאוחרת – הראשון הוא הניכור והריחוק בעולם המודרני, והשני הוא סדר העדיפויות שהשתנה.

לעומת זאת, מה שקורה אצל צעירים רבים לקראת גיל ה-30, הוא שינוי ניכר בסדר העדיפויות, והבנה שהקמת משפחה היא יעד הכרחי וחשוב. לעיתים זה קורה ממש עם הגעת יום ההולדת ה-30, ולעיתים בתאריך מעט שונה.

עם זאת, מה שחשוב כאן הוא ההבנה שנותרו מספר שנים בודדות לחתונה והקמת משפחה – וזאת מסיבות ביולוגיות וחברתיות כאחד.

הצורך בפתרון מהיר יחד עם העובדה ששנות ה-30 הן בדרך כלל שנות השיא בפיתוח והשקעה בקריירה, הולידו את תחום הספיד-דייטינג כפתרון עבור קהל גילאי ה-30 (אם כי ספיד דייטינג מתאים גם לגילאים צעירים ומבוגרים יותר).


היתרונות שבספיד דייטינג

לאלו שאינם מכירים את התחום, ספיד דייטינג הוא מפגש שהוא מעין "מרתון דייטים", שבו כל משתתף מקיים דייטים קצרים (בין 5 ל-8 דקות) עם בני זוג פוטנציאליים מטווח גילאים דומה. לאחר כל דייט, אם ישנה התאמה, ניתן לקבוע פגישה לדייט "מלא" מאוחר יותר.

היתרון בספיד דייטינג הוא קודם כל בכך שהוא מאפשר לכם להכיר בקלות עד 12 בני זוג פוטנציאליים. בעולם שבו קשה לנו ליצור קשרים חדשים, זהו יתרון בולט. במקום לצאת לברים ולנסות "משפטי פתיחה" מביכים, ניתן לצאת למפגש ספיד דייט אחד.

יתרון נוסף בספיד דייט הוא החיסכון בזמן. במקום לבזבז ערב על דייט עם בן אדם שאנחנו לא מכירים – ורוב הסיכויים שהדייט לא יהיה מוצלח – אנחנו יוצאים ל-12 דייטים קצרים, ובוחרים רק את המשתתפים שאהבנו.

מעבר לכך, מדובר בערב כיפי ונעים, שההיכרות בו עשויה להוביל לא רק לזוגיות, אלא גם לקשר חברתי, עסקי או כל אופציה אחרת.

לכן, אם זה נשמע לכם/לכן מעניינים, אתם מוזמנים להירשם לערב הספידייט הקרוב. 


אודות כותב המאמר בילוי לכל משפחה www.horseride.co.il
מקור המאמר: www.maker.co.il
יום שני 28 מאי 2012

אתרי הכרויות ספיד דייט
 
דף הבית  |  הכרויות כללי  |  הכרויות סטודנטים  |  הכרויות נוער  |  הכרויות אקדמאים  |  הכרויות לדתיים  |  הכרויות בחינם  |  הכרויות 50+  |  ספיד דייטינג  |  הכרויות לסביות  |  הכרויות גייז  |  הכרויות נכים  |  יעוץ וסדנאות  |  מאמרים וטיפים